London i julskrud

Ni julälskare där ute som ännu inte besökt London i advent – gör det! Hela staden frossar i julpynt och julbelysning. Här kommer lite bilder från mitt besök i veckan. Underbart!



Varuhusen tävlar om vem som har de mest iögonenfallande skyltfönstren men även caféer, restauranger, matvarubutiker, ja kort sagt alla, går loss på julpyntet! Jag såg en liten pub som hade satt upp en tre meter bred, röd rosett omgiven av en gigantisk girland ovanför sin ytterdörr. Just den var väl inte det mest smakfulla julpyntet jag såg, men det fungerade ändå på ett skruvat sätt.





Det bästa med julshoppingen i London är emellertid att alla de stora varuhusen har särskilda julavdelningar med julgranskulor, julstrumpor, och smällkarameller och annat julrelaterat, alla i häpnadsväckande mängd och i varierande grad av storslagenhet.


 

Det är viktigt att om möjligt köpa minst en julgransprydnad med sig hem från varje resa. på så sätt blir julgranen en kavalkad av minnen att återuppleva varje år när granen ska kläs. Utbudet i Libertys julavdelning är enormt.




Jag besökte Harrod’s julavdelning i söndags, men det var ett misstag. Folkmassor är vanligen inga problem för mig. Ändå hade jag fått nog efter bara 30 sekunder på Harrod’s julavdelning. Men julstämning, det var det!








Kommentarer

Populära inlägg